058-724-7365 info@tama38.org.il

חמש טעויות נפוצות בשיפוץ האמבטיה

חמש טעויות נפוצות בשיפוץ האמבטיה
שיפוץ אמבטיה - סוף התהליך

תכנון לקוי, חוסר תשומת לב ומחשבה, התפשרות על איכות ועיגול פינות בעת חידוש ושיפוץ חדר אמבטיה ושירותים יגרמו להם להיראות מרושלים, חובבניים, וירתיעו קונים פוטנציאליים שיעדיפו להתרחק מהנכס שלכם ולוותר עליו.

למרות שמרבית האנשים חושבים שחדר הרחצה הוא המקום האחרון שרוכש פוטנציאלי טורח לבדוק בעת הביקור בנכס, המראה והעיצוב של החדר החשוב הזה יכול להיות כל מה שמפריד בינכם לבין עוד מכירה מוצלחת. חבל שבמקום להפוך את חדר הרחצה לנשק הסודי שיגרום לרוכש הפוטנציאלי לסגור אתכם עסקה, תהפכו אותו לחלל בעייתי ומוגבל שיפגע באטרקטיביות של הבית שלכם, יגרום לקונים לחשוב פעמיים ויפוצץ לכם המון עסקאות שכבר היו אצלכם בכיס.

ריכזנו עבורכם את חמש הטעויות הגדולות והנפוצות ביותר שגם מתחילים וגם כרישי נדל"ן מיומנים ובעלי ניסיון נופלים בהן שוב ושוב. במקום שתלמדו בדרך הקשה ותחזרו על השגיאות הבסיסיות האלה, לפניכם רשימה של חמש דברים שאסור לבצע בעת שיפוץ האמבטיה וחדר הרחצה.

טעות ראשונה: שימוש בחומרים לא מתאימים

חשוב לזכור שחדר הרחצה שבו נמצאים הכיור, האסלה והמקלחת חשוף באופן קבוע לרטיבות ולחות. על מנת לשמור על מראה נקי ומבריק ולמנוע הופעת עובש, לכלוך ואבנית, בעלי בתים רבים משתמשים בחומרי הניקוי העוצמתיים ביותר על משטחי חדר האמבטיה. חשוב לקחת בחשבון את שני הגורמים המשמעותיים האלה ולבחור את החומרים הנכונים והמתאימים ביותר למרחבים כאלה.

חשוב לבחור בחומרים אטומים ועמידים לנזקי רטיבות ולחות שניתן לנקות ולקרצף באופן יסודי. חומרים כאלה יחזיקו מעמד זמן רב לאחר השיפוץ וישמשו אתכם לתקופה ארוכה מבלי להתעוות, להתעקם ולהעלות עובש. בקטע הזה אסור לחסוך ולעגל פינות, שימוש בחומרים לא אטומים שחשופים לעובש ולחות יעלה לכם ביוקר רב בהמשך.

טעות שניה: תכנון לקוי של חלל החדר וסידור שגוי של פריטים ואביזרים

מרבית האנשים נוטים לחשוב שעיצוב נכון של חדר הרחצה הוא דבר פשוט ביותר ומובן מאליו שלא מצריך כל תכנון מוקדם וחשיבה לעומק. חוסר מודעות לאפשרויות של המרחב הקיים ולמאפיינים הספציפיים שלו תכשיל אתכם כבר מההתחלה ותגרום לכם לבעיות רציניות בהמשך הדרך.

המטרה המרכזית שצריכה להנחות אתכם בכל שיפוץ אמבטיה היא להפוך את החדר הזה לכמה שיותר פונקציונלי, נוח ושימושי. תחשבו מהו המקום המנצח לכל פרט ואביזר. תתכננו מראש כיצד לנצל בצורה הטובה ביותר את חלל החדר שלכם ולהבטיח גישה קלה, שימוש נוח ותחזוקה מינימלית ופשוטה.

תתחשבו בקווי הצנרת ובנקודות המים העיקריות ותחשבו מראש כיצד לוודא שהשימוש היומיומי באביזרי האמבטיה השונים יהיה כמה שיותר נוח ויעיל. במקום לתקוע כמה שיותר פריטים בחלל המסוים מבלי לחשוב מראש על מידת ההתאמה והשימושיות שלהם, תתכננו הכל מראש. תכנון לקוי יגרום לכם לבצע המון תיקונים ושינויים ויסתיים בבזבוז כסף מיותר או בחדר אמבטיה צפוף וחנוק עם סידור פריטים בעייתי שיהפוך את השימוש בהם למשימה מעיקה ובלתי אפשרית.

לדוגמה, אם בחרתם להתקין מקלחון, תבטיחו שתשאירו מספיק מרחב בחדר הרחצה שלכם על מנת שתוכלו לפתוח ולסגור את דלת המקלחון בחופשיות. אף רוכש פוטנציאלי לא יתלהב מהרעיון של מקלחון במיקום בעייתי שהדלת שלו אינה נפתחת כמו שצריך ומתנגשת בקירות החלל הצר.

מי ירצה לצאת בקושי מהמקלחת מדי בוקר ולהקפיד לא לשבור את דלת המקלחון שאפילו לא נפתחת כמו שצריך? אף אדם לא יוציא את כספו על נכס כזה ויחפש אפשרויות אחרות. תקפידו על מיקום נכון של האסלה שיאפשר להשתמש בה בצורה נוחה ורגועה.

תקצו מספיק מקום לפתיחת דלת חדר הרחצה ומגירות האחסון בארון האמבטיה שלכם. לפעמים כל המוסיף גורע, ולכן חשוב להבין את ממדי החלל ולא להגזים במספר הפריטים והאלמנטים שאתם דוחסים לחדר.

בשורה התחתונה, אתם צריכים להתאים את הכלים הסניטריים והאביזרים שאתם בוחרים לגודל ולצורת החלל ולחשוב מראש על הסידור הנכון והיעיל ביותר. תוודאו שהאלמנטים השונים בחדר קרובים מספיק אחד לשני על מנת לאפשר שימוש נוח ופשוט.

למשל, מחזיק נייר הטואלט צריך להיות מותקן בקרבת האסלה בגובה כזה שגם ילד יוכל להגיע אליו ללא כל קושי , ונקודות החשמל בחדר צריכות להיות בקרבת הכיור על מנת לאפשר שימוש נוח במכשירי חשמל שונים כמו מכונת גילוח, מייבש שיער וכו’.

טעות שלישית: להתעלם ממקום אחסון מספק

עוד לא שמענו שמישהו התלונן על עודף של מקום אחסון בחדר הרחצה שלו. אף אחד לא רוצה לרוץ רטוב מהמקלחת כדי לקחת את המגבת הגדולה מהארון בחדר השינה. כשאתם משדרגים, מחדשים ומשפצים את חדר האמבטיה שלכם, תוודאו שיהיו בו מספיק מקומות אחסון נגישים ונוחים לשימוש.

בזמן שאתם מתכננים שיפוץ אמבטיה, תתחשבו במספר האנשים שאמורים להשתמש בחדר הרחצה. אם הבית שלכם מכיל ארבעה חדרי שינה, עליכם לעצב חדר רחצה מרווח עם מספיק מקום אחסון לכולם ולא רק לאדם אחד. אפשרויות האחסון בחדר הרחצה שלכם צריכים להתאים לכמות הדיירים שצפויים לעשות בו שימוש יומיומי.

מומלץ להוסיף ארון שירות עם מגירות נשלפות . אנשים מעדיפים יחידות אחסון סגורות שיאפשרו לשמור בצורה נוחה ומסודרת את כלי הטיפוח והניקיון האישיים שלהם ואפילו לאחסן חומרי ואביזרי ניקיון הרחק מהעין ומהישג ידם של ילדים. אז, כמה מדפי אחסון פשוטים לא יעשו את העבודה.

טעות רביעית: להשאיר את נושא התאורה לסוף השיפוץ

אנשים רבים חושבים שתאורה היא השלב האחרון והנגיעה הסופית בכל שיפוץ אמטיה. בעוד שניתן להתקין את התאורה בשלבים האחרונים של השיפוץ, מומלץ לבחור את פיתרונות התאורה שתשתמשו בהם כבר בשלבי התכנון המוקדמים ביותר.

בחדר האמבטיה אנו מתחילים את היום ומכינים את עצמנו ליום הארוך שמצפה לנו. כל פעולות הטיפוח וההיגיינה השגרתיות האלה דורשות תאורה נוחה ויעילה.

תנאי תאורה דלים יכולים לגרום למצב שבו לא תראו בבירור את אזור הפנים הרלוונטי, תיחתכו במהלך הגילוח ולא תשימו לב לחתיכת אוכל שנתקעה בין השיניים. תאורה לא מחמיאה היא הדבר האחרון שאתם צריכים על מנת לגרום לרוכשים פוטנציאליים להתרשם מחדר האמבטיה המחודש ולהשתכנע לרכוש את הנכס שלכם.

אם תטפלו בהיבט התאורה רק בסוף השיפוץ, ייתכן שתישארו עם פינות מוצללות ולא מוארות מספיק בחלל החדר. חשוב להתחשב גם בהעדפות האישיות שלכם ולהחליט האם כדאי לשים תאורה מעל למקלחון או לאמבטיה שהתקנתם.

חשוב שתגיעו לאיזון נכון של אור בחדר הרחצה ותוודאו שהוא לא יהיה חשוך לגמרי אך גם לא מואר בצורה מוגזמת ומסנוורת. חשוב להתאים את התאורה לעיצוב, לסגנון ולסידור של החדר ולבחור בסוג המתאים וההולם ביותר.

הרבה יותר קל ופשוט לבצע שינויים והתאמות בשלב התכנון ההתחלתי כשאתם משרטטים כיצד אמור להיראות חדר הרחצה המושלם ולא בסוף השיפוץ כשיתגלו בעיות פתאומיות ותיתקלו בדברים שלא לקחתם בחשבון והלכו כמו שציפיתם.

טעות חמישית: לשכוח מהאוורור של החדר

לא מדובר בהיבט עיצובי בולט ומרשים, אבל מדובר במרכיב חיוני וחשוב שחייבים לקחת בחשבון. מחסור באוורור יכול להוביל להתפתחות עובש, טחב, ריחות לא נעימים ונזקים חמורים ולא נעימים אחרים שהטיפול בהם יעלה לכם כסף רב – והשקעתם מספיק כששיפצתם את חדר הרחצה בהתחלה.

פתח אוויר מבטיח שהאוויר הלח יתחלף והופך את חדר הרחצה למקום הרבה יותר רענן ונעים לשהייה בזמן המקלחת ואחריה. חוסר אוורור יפגע במראה האסתטי של חדר הרחצה ויוביל לסכנות תברואתיות שיבריחו רוכשים פוטנציאליים.

במידת האפשר, מומלץ לשלב בין מקורות אוורור מלאכותיים וטבעיים. חלון הממוקם בצורה נכונה יכול לבצע עבודה מעולה, אבל לא יעזור באוורור החדר בחודשי החורף כשהוא יישאר מוגף וסגור. חשוב שתתקינו תעלת אוורור איכותית שתוכל לינוק את האוויר מתוך חלל הרחצה ותתאים למידות שלו.

אם תקפידו להימנע מכל הטעויות האלה בעת חידוש, ריענון, ושיפוץ האמבטיה שלכם, תוכלו להשיג תוצאה הרבה יותר טובה ואיכותית שתשדרג את הנכס שלכם ותקל את השיווק שלו ללקוחות פוטנציאליים.

דילוג לתוכן